zaterdag 19 maart 2016

4 haaroliën onder de loep

Een tijdje geleden deed ik een pol op mijn blog met de vraag welke artikels jullie meer willen zien. Een van de items dat naar voor kwam was haarverzorging.
Daarom heb ik besloten om 4 haaroliën te vergelijken die ik gebruikt heb of nog steeds gebruik.



Haarolie is een multifunctioneel verzorgingsproduct voor je haren. Je kan de haarolie op 3 manieren gebruiken:
- voor de shampoo; voor het haar intens te voeden
- voor de brushing: om de textuur glad te maken en bijgevolg zachte lokken te krijgen, legt tevens een beschermende laag over je haren
- als finishing touch: om een gezonde glans aan je haren toe te voegen en de nodige pluis onder controle te houden.



De eerste die ik aan jullie wil voorstellen is de haarolie van L'oréal elseve extraordinary oil. Ik gebruik nu de versie voor alle haartypes gezien ik geen gekleurd haar meer heb. De olie beloofd opmerkelijke vitaliteit weelderige textuur en satijnglans aan je haren te geven. Ik kan alvast verklappen dat deze mijn favoriete haarolie allertijde is.
De oliën die hierin verwerkt zitten zijn afkomstig van kostbare bloemen. lotusolie, kamille, tiaré, margriet, rozen en lijnzaad olie die elk hun eigen functie hebben van herstellen tot voeden.
De verpakking van deze olie is een glazen flesje met een plastic verdeeldop. De dispenser geeft een kleine hoeveelheid olie per pompje. Ik gebruik een pompje of 3 wanneer ik de olie gebruik in mijn natte haren of als ik de olie gebruik voor ik mijn haren was. Als ik de olie gebruik als finishing touch zijn 2 pompjes voldoende.
De textuur van de olie is ook prima, niet te dik en niet te lopend waardoor aanbrengen erg makkelijk is.


De olie trekt makkelijk in in je haren zonder dat het vet wordt. Wat ik ook een enorm voordeel vind is dat de olie echt volledig in je haren trekt, er blijft dus niets over op je handen.
De geur van de olie is ook een pluspunt. Een subtiele zoete geur die je lokken overnemen als je het gebruikt als finishing touch.


De volgende olie is er eentje van Ultra doux 'de sublieme olie' . Ook deze haarolie is geschikt voor alle haartypes. Deze olie beloofd het haar te voeden, beschermen en sublimeren.
Deze olie is samengesteld uit argan en camelia olie. Argan olie staat vooral bekend om zijn voedende eigenschappen terwijl camelia olie werd toegevoegd om het product een zalige geur mee te geven. Dat brengt ons meteen tot het aspect dat deze olie gewoonweg een zalige geur heeft! Deze zoete monoï geur is zalig!


De verpakking van deze olie is iets minder luxieus dan de versie van L'oréal. Deze flacon is namelijk uit plastic en ook de verdeeldop is een stuk kleiner waardoor het minder goed in de hand ligt. Ook 'schuift' deze verpakking sneller uit mijn handen dan die van L'oréal.
Ook hier gebruik ik 3 pompjes in nat en 1 tot 2 pompjes in droog haar
De olie zelf is vrij dik van textuur. De olie brengt makkelijk aan doch vind ik zelf dat er meer olie aan mijn handen blijft kleven en het dus niet optimaal wordt opgenomen door mijn haren. Minpunt hieraan dat je na gebruik telkens je handen moet wassen omdat ze anders vettig zijn.
Ik merk ook dat de olie langer tijd nodig heeft om in mijn haren te trekken, dit merk ik aan het feit dat er vlak na het aanbrengen een vettig laagje zit rond sommige lokken. Dit verdwijnt echter wel na een uurtje ofzo.



Ook de haarolie van Kérastase mocht niet in mijn schap ontbreken. Ik moet wel toegeven dat ik wel de miniversie in mijn bezit heb en niet de fullsize maar het product is uiteraard net hetzelfde.


De olie van Kérastase bevat 4 oliën, pracaxi olie voor stevige lokken, argan olie dat zorgt voor zachtheid, beschermt en herstelt de haren, maisolie voedt en camelia olie zorgt voor een aangename geur. Ik moet je niet zeggen dat de geur van deze olie heel gelijklopend is met die van Garnier, ze gebruiken namelijk hetzelfde ingrediënt dat voor die zalige, tropische geur zorgt.
De verpakking van dit flesje is tevens in plastic, al is deze plastic versie een stuk steviger en dus handiger dan die van Garnier.


Deze olie kan ik que textuur het best vergelijken met die van L'oréal, niet te dik of lopend waardoor het aanbrengen een makkie is. De olie trekt snel in en ziet of voelt niet vet aan. Toch heb ik de indruk dat deze olie net iets meer aan mijn handen blijft kleven dan zijn broertje van L'oréal.




De laatste versie die ik jullie niet wil onthouden is niet specifiek een haarolie. Ik heb het hier over kokosvet of na opwarmen kokosolie. Ook deze natuurlijke olie kan gebruikt worden als een andere haarolie en is tevens superverzorgend omdat het de enige olie is die tot diep in de haarwortel trekt.
Ook kan je dit product als haarmasker gebruiken waardoor je haar echt superzacht wordt.
Meer info over kokosolie kan je lezen in een artikel dat ik volledig aan kokosolie gericht heb.
http://www.beautytestersofie.blogspot.be/2015/06/kokos-olievet.html




Prijs/kwaliteit kan je dus stellen dat ik de extraordinary oil van L'oréal het meest kan appreciëren. Ook kokosolie is een product dat ik graag en regelmatig gebruik voor verschillende doeleinden!


Welk is jou favoriete haarolie en op welke manieren gebruiken jullie dit product?


Liefs
Sofie
XoXo














Geen opmerkingen:

Een reactie posten