donderdag 2 maart 2017

Nieuwigheden Make-up Sisley!

Sisley is een van mijn favoriete merken en dat steek ik niet onder stoelen of banken! Ik spring dan ook altijd een gat in de lucht wanneer ik een uitnodiging in mijn mailbox krijg van hun event! In een van mijn vorige artikelen heb ik al verklapt met welke nieuwe producten Sisley dit voorjaar op de markt komt. Het artikel over het event zelf en de samenvatting van de producten vind je hier. In dit artikel ga ik voor jullie de nieuwe make-up producten bespreken.


Sisley brengt dit voorjaar een nieuwe phyto touche uit in 2 kleuren en ook de blush twists zijn helemaal nieuw, maar als klap op de vuurpijl komt Sysley met een compleet gamma aan make-up brushes! Ik testte voor jullie de powder brush.



Allereerst ga ik de nieuwe bronzer voor jullie bespreken. De Phyto Touche poudre éclat soleil is vernieuwd en zo gemaakt dat hij versmelt met de huid voor een gebruinde teint op maat.
De poudre éclat soleil is verkrijgbaar in 2 kleuren: Trio pêche dorée & Trio Miel Cannelle. De eerste versie is een beetje lichter en meer geschikt voor de lichtere huidtypes of voor in de winter wanneer we allemaal een beetje bleker zien. De Miel Cannelle is voor de donkere huidtypes of voor wanneer je huid al een beetje gebruind is. Slim gezien van Sisley! Eindelijk een bronzer voor in de zomer én eentje voor in de winter. Poudre eclat soleil geeft meteen een mooie warme gloed aan je gelaat en geeft het een sunkissed effect.





Sisley maakt in meerdere producten maar ook in deze Phyto touche poudre éclat soleil gebruik van een innovatieve techniek die het product een crème-poeder textuur geeft. De substantie met vluchtige oliën wordt eerst samengeperst, gaat vervolgens in de oven zodat de oliën verdampen en verandert dan weer in een comfortabel poeder dat gemakkelijk aanbrengt en mooi samensmelt met de huid. De houdbaarheid is door deze technologie ook heel erg goed! Het poeder 'hecht' zich als het ware een beetje aan je huid. Het aanbrengen gaat ook heel erg goed. Met het bijgeleverd mini kabuki kwastje, dat trouwens super zacht is, krijg je de juiste hoeveelheid poeder. Het pigment van deze poeders zijn zeker ok! Een zonnepoeder moet van mij ook niet super gepigmenteerd zijn want dan krijg je al snel een streperig of fake effect. Bovendien is deze versie mooi en makkelijk uit te blenden! Geen strepen meer onder je jukbeenderen vanaf nu! Het poeder is trouwens zo zacht en luchtig dat je helemaal niet voelt dat je het op hebt.





Sisley zou Sisley niet zijn als het niet de meest verzorgende bestanddelen zou toevoegen aan zijn producten! Dus ook bij deze poudre éclat soleil! Karité- en Camelia-olie zorgen ervoor dat de huid niet uitdroogt en dat het poeder super zacht aanvoelt! Net alsof je satijn over je gezicht laat glijden! Vitamine E-acetaat beschermd de huid tegen vrije radicalen.


Hier zie je van links naar rechts de kleuren uit het palet geswatched. De laatste kleur is een combinatie van de 3

Bovendien is het poeder een veelzijdig product. Omdat de bronzer is opgedeeld in 3 aparte kleuren kan je zo een heleboel kanten op met dit product! Je kan de kleuren elk afzonderlijk gebruiken of je kan combineren. Je kan het als bronzer, maar ook als blush en de lichtste versie zelfs als highliter gesproken! Over veelzijdigheid gesproken! ;)

close up van vorige foto
De verpakking dan. Sisley werkt graag met zebraprintjes en door de jaren heen is het helemaal hun handelsmerk geworden. Slim gezien dus om deze keer voor een gouden zebraprint te gaan. Snappen jullie de gelijkenis? Goud - Bronzer... Een klassieke, elegante en luxueuze verpakking die sluit dmv een magneetsluiting en binnenin is afgewerkt met een spiegeltje voor on the go. Terwijl de buitenkant van de verpakking doet denken aan een zongebruinde huid doet het printje van de poeder je weer denken aan de golven van de zee.. De link met vakantie is gelegd en ik krijg plots heel veel zin om een vakantie te boeken!
Bovendien wordt deze Phyto touche poudre éclat soleil geleverd met een mini kabuki kwastje met uiterst zachte vezels en dat hebben we aan de lijve ondervonden! Het mini kwastje is ontwikkeld door de zelfde maker als die van de andere Sisley penselen maar daarover later meer ;).

Een ander product dat ik getest heb is de Phyto Blush Twist. Klinkt het bekend in de oren? Waarschijnlijk wel want jullie kennen ongetwijfeld wel een van de twist producten die gekenmerkt worden door hun gebruiksgemak. Denk maar aan de Phyto Lip Twist die je kan aanbrengen zonder spiegel of de Phyto eye twist die je zowel als eyeliner en als oogschaduw kan gebruiken.




Deze versie is er eentje voor je wangen. Met 4 kleuren is er voor ieder wat wils:
- Petal: een frisse roze kleur die voor een gezonde blos kleur zorgt
- Fuchsia: een felle roze kleur, ideaal om een accent op je wangen te leggen
- Papaya: een mooi koraalrood
- Glow: een subtiele highliter die het licht vangt.

Ik testte de laatste 2 en ik ben helemaal weg van deze kleuren! Papaya komt harder over dan hij is. Door de olie - poeder textuur kan je deze kleur makkelijk blenden en maak je hem net zo fel of subtiel zoals je zelf wil. Doordat er harsen en gemicroniseerde pigmenten in de geleiachtige substantie zitten wordt de kleur, nadat je het hebt bewerkt naar je eigen intensiteit, optimaal behouden.





Net door die olie - poeder textuur krijg je de voordelen van beide. Het aanbrengen is zowel door de verpakking als door de textuur een makkie. Door de geleiachtige textuur kan je het product makkelijk uitblenden en inwerken tot je de juiste kleurintensiteit hebt. Daarna vervliegt de olie waardoor het product zich 'set' in de huid.

Hier zie je de swatches onbewerkt

Hier heb ik beide swatches licht bewerkt met mijn vingers. Hier zie je dat de kleuren mooi uit te werken zijn.


Ook dit product is net zoals de Phyto touche poudre éclat soleil verrijkt met karité- en camelia-olie en vitamine E-acetaat.

De verpakking doet me denken aan de andere Phyto twist producten, een ronde tube met zwart-witte zebraprint. Deze tube is iets kleiner en breder om het van nog meer gebruiksgemak te voorzien.
De formule glijd over je gezicht en is, zoals ik al eerder schreef, makkelijk uit te werken met een kwast of je vingers. Je kan dus in enkele seconden ( ja , echt in enkele seconden!) een frisse blos op je wangen toveren, enkel en alleen met dit product.



De glow versie is een subtiele highliter die het licht opvangt en reflecteert. Het is geen over the top highliter, maar dat hoeft ook helemaal niet voor mij. Het belangrijkste gegeven van deze highliter voor mij persoonlijk is dat hij geen glitters bevat.. Want net zoals Kathleen Lights, haat ik glitters op mijn gezicht!

De eyecatcher tussen de nieuwigheden zijn zonder twijfel de nieuwe make-up penselen van Sisley.
De penselen zijn ontwikkeld in samenwerking met een Frans bedrijf Raphaël dat al sinds 1793 kwaliteitspenselen zowel voor make-up artists als voor schilders, vervaardigd. Elk penseel vergt een een dertigtal handmatige handelingen, een echt luxe artikel dus.




Ze zijn samengesteld uit uiterst zachte, golfvormige of gladde synthetische! vezels. Dit zorgt ervoor dat het product optimaal kan worden opgenomen en makkelijk kan worden aangebracht.
De haren zijn ook sterker, hygiënischer en minder poreus waardoor er minder product in de haartjes trekt.






De penselen hebben een strak en modern design. Het mat zwarte handvat zorgt er wel voor dat de penselen makkelijk in de hand liggen. Voor een overzicht van de soorten borstels verwijs ik terug door naar mijn vorige artikel.
Ik testte de powder brush. Een dikke , ronde kwast met haartjes die dicht op elkaar staan en ervoor zorgen dat het poederproduct dat je ermee aanbrengt makkelijk aanbrengt. Je kan de dekking makkelijk opbouwen, voor een lichte dekking ga je met strijkende bewegingen over je gelaat en voor een betere dekking breng je het poeder met 'kloppende' bewegingen aan op je gelaat.
Een ander pluspunt van deze kwast is dat je er tevens goed mee kan blenden. Ik gebruik het zowel voor mijn bronzer, als voor mijn gewoon poeder en als finishing touch gebruik ik het over heel mijn gelaat om alles mooi in elkaar over te laten lopen.
De vezels van dit powder penseel zijn golfvormig wat dus betekend dat ze ideaal zijn om los poeder of compact poeder mee aan te brengen.



Een leuk weetje hetwelk ik te weten kwam op het event is dat je door een simpel trucje kan testen of je een goede powder kwast hebt of niet. Draai hem gewoon even om en probeer hem rechtop te zetten aan de kant van de haren, blijft die staan? Dan heb je een goed exemplaar te pakken.




Dit waren de make-up producten waarmee Sisley dit voorjaar in de winkels gaat pronken. Nog benieuwd naar de andere nieuwigheden van Sisley? Hou dan zeker mijn blog in de gaten want er komen snel nog meer artikels aan over nieuwe producten van dit luxueuze merk.

Liefs
Sofie
XoXo

Geen opmerkingen:

Een reactie posten