maandag 18 september 2017

Esmara by Heidi Klum in Lidl !?

Enkele weken geleden zag ik op tv een commercial waarin Jani Kazaltzis enkele kledingstukken aan het keuren was. Even later hoorde ik dat het over de kledingcollectie ging van Heidi Klum.
Heidi Klum, ons allen welombekende voormalig topmodel heeft goede smaak en tevens ervaring als het op fashion aankomt. Ze heeft jaren in de jury gezeten van Project Runway, een programma waar de meest uiteenlopende designers mochten tonen wat ze in hun mars hadden als het aankwam op het ontwerpen van kledij.
Mrs Klum zal zeker de smaak te pakken hebben en besloot zelf een kledinglijn uit te brengen. High End met bijhorend prijskaartje, hoor ik je al denken maar niets is minder waar!
Het voormalig topmodel koos voor het tegenovergestelde en ging een samenwerking aan met Lidl!




Ik was aangenaam verrast toen ik vorige week de reclamefolder van Lild in mijn brievenbus kreeg. Voor het eerst kreeg ik een duidelijk beeld van wat de Heidi Klum collectie nu precies inhoudt.
De lijn is veel uitgebreider dan ik dacht en je kan er echt een volledige look mee maken.
De collectie gaat van schoenen, sjaals en handtassen naar verschillende soorten cardigans en jassen.
Voor ieder wat wils dus!

Dit is wat Lidl zelf schrijft over de collectie;

"Vandaag presenteert Lidl de volledige, tegelijk exclusieve en betaalbare, door Heidi Klum ontworpen modelijn. Deze biedt een zeer breed gamma aan trendy items, gaande van boots met luipaardmotief, over blazers met pailletten tot echt lederen vesten.  Alle stuks van de collectie kosten tussen 7 en 35 euro, met uitzondering van een stoere bikerjas in echt leder waarvan de prijs ongeveer 50 euro bedraagt. “#LETSWOW staat voor plezier en mode en hiermee verrast Lidl nu ook de modewereld. Ook voor deze collectie blijven we trouw aan onze scherpste prijzenpolitiek. We streven ernaar mode van hoogwaardige kwaliteit betaalbaar te maken voor iedereen“, aldus Isabelle Colbrandt, woordvoerster Lidl België."

Ik was er zelf als de kippen bij om vandaag als eerste kennis te maken met de Heidi Klum kledinglijn!

Het was al vrij druk rond de rekken van Lidl deze ochtend. Mensen van elke soort waren aan het modden in de bekende Lidl 'reclamebakken'. Ik bedoel hiermee dat de collectie eigenlijk ook voor ieder iets in petto heeft, ongeacht je leeftijd, vorm of smaak.




In de Lidl bij mijn woonplaats was niet alles voorhanden. Zo ontbraken er bv de handtassen en lederen jackers. Ik vrees dat dit overal zo een beetje hetzelfde verhaal zal zijn, tenzij je een enorm grote Lidl bij je in de buurt hebt! 
Na even een kijkje te nemen in bakken, mochten er uiteindelijk 4 kledingstukken uit de lijn mee met mij naar huis! 


Hier draag ik de skinny jeans en de zwarte jumper

Eerlijk is eerlijk, sommige dingen vielen gewoon wat tegen. Ofwel was het wat vormloos of klopte de maat niet echt. Dit kan natuurlijk niet anders voor zo'n klein bedrag, dat verschil moet ergens zitten uiteraard.

Zo was de trenchcoat voor mij net een badjas, ook al had ik maatje 36 aan. Ook de minirok had een beetje een te rechte vorm waardoor deze volgens mij niet heel mooi zou staan, ook deze liet ik aan mij voorbij gaan. De tops vond ik ook wat goedkoop ogen, het stof was erg dun. 
Wat ik wel mee naar huis nam; een superskinny high waisted jeans, een jumper truitje, de lange cardigan en de hoodie, sweetshirt genaamd in de collectie.


Sweetshirt in panterprint

De jeans is superskinny maar voelt super comfortabel aan door zijn stretchstof! Ze zijn in verschillende kleuren te krijgen, alleen wat jammer dat het enkel met hoge taille is.

De jumper kocht ik in zwart in XS, zelfs dan valt die nog wat groot uit. Ook is deze wat dun van stof, die had naar mijn mening wel iets dikker mogen zijn maar dat is uiteraard persoonlijk :) .
De cardigan vind ik echt heel mooi! Ik was meteen verkocht aan het exemplaar met de blauw-beige en zwarte strepen. Ik zag al talloze combinaties met mijn huidige kledingkast dus die moest zeker mee! Ook deze nam ik mee in XS.
Tenslotte kocht ik nog het sweetshirt of wat ik zelf een hoodie noem. Deze kocht ik in panterprint! Panterprint komt erg veel terug in deze collectie, ik ga er dus ook vanuit dat dit komende winter weer mode wordt! De hoodie is eveneens wat dun van stof wat mij betreft. Langs de andere kant is deze mooi en gedetailleerd afgewerkt en aan de zijkanten voorzien van een ritssluiting voor een modieus effect. 


Ook hier draag ik de skinny en de jumper met de lange cardigan

De verpakkingen van deze kledij is ook erg leuk! Je verwacht natuurlijk niet dat een sweater plots in een doosje zit maar als het dan toch het geval is, kan het beter een leuk doosje zijn!

Buiten de broeken zitten zo goed als alle stukken (toch zeker diegene die ik kocht) in een stevige kartonnen doos met een foto van Heidi, het opschrift van de collectie en een foto van een model die het kledingstuk draagt. Het leuke aan deze doosjes is dat ze openen met een velcro sluiting door aan een stoffen lusje te trekken. Erg leuk detail vind ik zelf ;) . 

En dan de prijzen: 
Superskinny high waisted jeans: 14.99 euro 
Jumper: 12.99 euro
Long cardigan: 19.99 euro
Sweetshirt: 14.99 euro




Over het algemeen heb ik de indruk dat de maten uit deze collectie wel wat groot vallen. Ik heb in alles XS genomen en sommige dingen vallen eigenlijk nog een beetje te groot uit, gelukkig is oversized nog steeds in! 
Ook de kleuren komen niet altijd overeen met de foto's op de verpakkingen, zo is het donkerblauw in het echt erg fel, ook sommige bruintinten komen niet overeen. 
Ik heb wel een vrij goed gevoel bij de kwaliteit van de kledingstukken. Ik heb ze nog maar net gekocht dus kan niet veel zeggen over de duurzaamheid maar op het eerste gedacht lijken het mij degelijke stukken. 
Ook de combinatiemogelijkheden van deze kledinglijn zijn eindeloos. 

Wil jij ook nog snel iets scoren uit de Heidi Klum collectie in Lidl? Haast je dan snel naar Lidl want de oplages zijn beperkt en de collectie is zeer gegeerd! 
Vanaf vandaag in zo goed als alle Lidl filialen.


Liefs
Sofie
XoXo







Geen opmerkingen:

Een reactie posten