donderdag 19 oktober 2017

4711 Acqua Colonia Coffee Bean & Vetyver

Voor mijn vaste volgers, jullie weten hoe verslaafd ik ben aan parfum. Voor diegene die nieuw zijn, ik ben dus verslaafd aan parfum! Ik hou er dus ook van om af en toe eens een parfum te reviewen. Ik hou van warme, zoete, houtachtige geuren waar af en toe eens een tikje mannelijkheid mag inzitten. Ook vandaag heb ik voor jullie een parfum dat perfect in mijn collectie past. Eentje uit een collectie die door veel mensen word geschuwd omdat ze te veel aan de typische eau de cologne als 'old lady' geur doet denken en dat is jammer want 4711 is innoverend en brengt nieuwe limited edition geuren op de markt!



Wie 4711 zegt, zegt eau de cologne. De iconische geur dat ook wel eens wordt herkend door zijn onveranderd uiterlijk (goud met turquoise fles) werd vroeger al wel eens gebruikt bij mensen die last kregen van een flauwte en dit door de opmerkelijke geur.
De naam 4711 is aanvankelijk het huisnummer van het pand in Keulen waar het product destijds werd geproduceerd. Wist je dat eau de cologne Frans is voor Keuls water?




Sinds een tijdje heb ik ook een klassevolle 4711 in mijn bezit. Niet de klassieke geur maar wel een van de nieuwe limited edition geuren namelijk 4711 Coffee Bean & Vetyver.
Deze warme en kruidige geur is volgens de maker indrukwekkend en stimulerend en roept energieke levensvreugde op. De combinatie van geroosterde koffiebonen en de kruidige frisheid van vetyver geeft de perfecte energieboost. Door de warmte van de koffiebonen behoort dit parfum ook tot de categorie van sensuele geuren met een zuiders tintje.



Vetyver is eigenlijk een gedroogde grassoort uit India. De geur ruikt fris maar tegelijkertijd ook warm, houtachtig. Het is een vrij zwaar ingrediënt dat vooral in mannenparfums wordt gebruikt. Door de toevoeging van dit ingrediënt wordt deze 4711 Coffee Bean & Vetyver ook een unisex geur, je man kan dus gewoon meegenieten van dit parfum!

Parfums die je doen denken aan eten of drinken noemen ze gourmand geuren. Door de toevoeging van geroosterde koffiebonen valt deze geur eigenlijk ook in deze groep. De koffiebonen maken de geur iets zoeter en hartelijker.



Ik kan de geur het best omschrijven als een warme kruidige geur die vrij stevig is. In de vorm van een eau de parfum denk ik zelfs dat deze geur misschien wel té stevig zou zijn. In zijn huidige eau de cologne uitgave komt deze geur perfect tot z'n recht!
Ik denk ook dat deze geur ideaal is voor mensen die graag eens een iets kruidiger en stevigere parfum willen dragen maar het net niet aandurven.
Ik zelf draag deze geur ook graag op de dagen dat ik toch meer wil dan een fris geurtje maar toch ook niets overweldigendst wil. Perfect voor de subtiele herfst en winterdagen!
Uiteraard blijft de geur niet zo lang en is die minder 'sterk' dan bij een eau de toilette of een nog een meer geconcentreerde versie, eau de parfum. Maar dat is natuurlijk waar je voor kiest als je deze edc koopt :) .



De verpakking van deze geur is erg leuk. De geribbeld glazen flacon ziet er erg mooi uit. De flacon is ook helemaal in retro stijl. Het enige wat ik liever anders had gezien, is de dop. Die vind ik nogal 'goedkoop' ogen en doet af aan het mooie flesje.


Een groot voordeel van eau de cologne? De prijs uiteraard! Deze edc van 4711 kost slechts om en bij de 20 euro! Mooie prijs voor een iconisch geurtje zoals dit.

Liefs
Sofie
Xxx..









Geen opmerkingen:

Een reactie posten