zaterdag 18 november 2017

Art Deco x Claudia Schiffer

Ik kende het merk Art Deco al een tijdje, toch heb ik nog nooit iets getest van dit merk. Toch stond dit merk hoog op mijn verlanglijstje want het merk brengt erg leuke producten uit in leuke verpakkingen en dit ook nog is voor een betaalbare prijs.
Een tijdje geleden had ik het genoegen om kennis te maken met de allernieuwste collectie van Art Deco! Deze nieuwste collectie is uitgebracht in samenwerking met topmodel Claudia Schiffer.
Met haar 30 jaar ervaring als topmodel, weet zij perfect wat een vrouw zoekt in makeup! Ze heeft dan ook gebruik gemaakt van haar ervaring om samen met Art Deco een bom van een collectie uit te brengen!


 De collectie bestaat uit verschillende producten, van lipsticks tot gezichtspoeders en nagellakjes. Bovendien brengt ze ook enkele innovatieve producten uit zoals een erg mooie vloeibare highliter en een vloeibare lip and cheek tint.




Ik mocht 2 producten uittesten uit deze collectie. Ik kreeg de lipstick in de kleur 271 Caspar en de contouring powder.




* De lipstick:

Wat mij meteen opvalt is de verpakking. Dat was mij trouwens al opgevallen op de speeddate, waar ik de volledige collectie kon bewonderen. Claudia weet natuurlijk dat veel vrouwen een prachtige verpakking erg belangrijk vinden! Hier lossen ze hun verwachtingen al helemaal in wat mij betreft. De lipstick zit in een mooie gouden huls die heel erg veel luxe uitstraalt. De lipstick voelt ook zwaar aan en dat vind ik persoonlijk ook leuk. De lipstick sluit af door een magneetsluiting.
De bovenkant van de huls is versierd met een wolkje. Dit refereert naar de bijnaam die Claudia destijds kreeg als kind nl. Cloud wat wolk betekend in het Nederlands.




De lipstick zelf is een oranje-rode kleur die erg fel is. Ik vind het zelf een erg leuke knalkleur! Het pigment is rijkelijk aanwezig in deze lipstick en dankzij zijn romige textuur brengt hij in 1 veeg vlekkeloos aan! De kleur blijft vrij goed zitten en dankzij zijn romige textuur droogt hij je lippen niet uit. Na een maaltijd moet je hem wel even bij stiften. De finish is glanzend.
Op de lipstick zit een printje van regendruppels, erg leuk gevonden in samenhang met het wolkje op de huls! Bovendien is deze lipstick parabeenvrij!

Links zie je een swatch van de bronzing powder en rechts de lipstick zonder flash

Ook hier links het bronzing powder en rechts de lipstick met flash

* De contouring powder:

Ook hier kan je niet om de verpakking heen! Wat een prachtig metalen poederdoosje met gouden rand en oud roze bovenkant. De verpakking geeft me ook een beetje retro gevoel. De bovenkant is ook nog versierd met de naam Claudia Schiffer in dezelfde gouden kleur als de zijkanten. Ook hier straalt de luxe vanaf! Dit doosje maakt mij echt zo hebberig!
Als je het doosje opent zit er ook nog een spiegel verwerkt in het deksel wat toch wel een meerwaarde is, zeker als je het product meeneemt in je handtas of op reis.





De contouring powder zelf is ook weer voorzien van een printje, net zoals de lipstick is dit poeder versierd met regendruppels. Het poeder voelt zijdezacht aan en helemaal niet poederig! Hyaluronzuur in dit poeder zorgt voor een hydraterend effect en vermijd een droog en poederig gevoel.
Om echt mee te contouren vind ik dit poeder te warm van kleur. Ze geven zelf ook al aan dat je dit poeder zowel kan gebruiken om te contouren en om te bronzen. Persoonlijk vind ik het poeder beter geschikt voor dat laatste. Natuurlijk kan je je gezicht ook iets meer vorm geven met enkel wat bronzing poeder! Maar als ik echt ga voor opvallende 'curved out cheekbones' ga ik toch voor een poeder met een iets koelere ondertoon. Neemt niet weg dat ik dit poeder erg graag gebruik om wat dimensie in mijn gezicht te krijgen en mezelf een beetje een bronzed tintje te schenken ;).
Ook dit poeder is vrij van parabenen en van minerale oliƫn.



De lipstick is te koop voor 17.95 euro en is verkrijgbaar in verschillende kleuren
De bronzing powder is te koop voor 29.50 euro en is verkrijgbaar in kleur 10 Desert.

De producten van Art Deco zijn verkrijgbaar via www.artdeco.be.
Meer info over de collectie van Claudia Schiffer via www.claudiaschiffermakeup.com


Liefs
Sofie
Xxx..


Geen opmerkingen:

Een reactie posten